ΖΙΖΟΤΕΚ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΤΡΙΑΝΟΝ

Πέμ.: 18.45/ 20.30, Παρ. 00.00 (Είσ. € 5,00),

Σάβ., Δευτ., Τρ. 18.45/ 20.30/ 22.10, Κυρ. 21.00, Τετ. 20.30/ 22.10.
Όλες οι προβολές θα πραγματοποιούνται με υπότιτλους για κωφούς και άτομα με προβλήματα ακοής (SDH)

Προπώληση εισιτηρίων εδώ: https://www.viva.gr/tickets/cinema/trianon/zizotek/

Πώς μπορεί η τυχαία συνάντηση ενός εγκαταλελειμμένου εννιάχρονου αγοριού και ενός ιδιότροπου μεσήλικα που επικοινωνεί με νοήματα, να τους χαρίσει αυτό που τους λείπει περισσότερο;

 

Ο μικρός Ιάσονας προσπαθεί μάταια να φροντίσει την καταθλιπτική του μητέρα όταν μια μέρα εκείνη αποφασίζει να τον εγκαταλείψει σε ένα πανηγύρι στη Βόρεια Ελλάδα. Ο φοβισμένος μικρός βρίσκει καταφύγιο σε μια καλύβα στο δάσος, όπου ζει ο μοναχικός Μηνάς, ο οποίος κρύβει τα δικά του σκοτεινά μυστικά, όπως το «Ζίζοτεκ», και μαζί θα ζήσουν το δικό τους παραμύθι. Μια συγκινητική ιστορία για τη λαχτάρα για οικογένεια και οικειότητα.

 

 

Ο μαγικός κόσμος του μικρού Ιάσονα πλαισιώνεται από τις ερμηνείες των Πηνελόπη Τσιλίκα («Μικρά Αγγλία»), Δημήτρη Ξανθόπουλου («Έρωτας Μετά») και του πρωτοεμφανιζόμενου νεαρού Αύγουστου Λάμπρου-Νεγρεπόντη, που παρασύρουν τον θεατή στα παραμυθένια ορεινά τοπία (διεύθυνση φωτογραφίας: Χριστίνα Μουμούρη) και στα μυστηριακά έθιμα της Βορείου Ελλάδας.

 

Image result for ζιζοτεκ

 

Η ταινία έκανε Παγκόσμια πρεμιέρα στο East of the West του 54ου Διεθνούς Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι τον Ιούλιο του 2019.

Τον Νοέμβριο συμμετείχε στο διεθνές διαγωνιστικό του 60ού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, όπου κέρδισε τις καρδιές του κοινού και του Τύπου.
Σύντομα ακολούθησε η βρετανική πρεμιέρα της ταινίας στο Leeds International Film Festival.
Τον Δεκέμβριο θα περάσει  για πρώτη φορά τον Ατλαντικό, με προορισμό την Ουάσιγκτον, για το European Film Showcase του American Film Institute.

 

Image result for ζιζοτεκ

 

 

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ

Ο Βαρδής Μαρινάκης, έχοντας ως βάση την Αθήνα, εργάζεται σε ελληνικές και ξένες παραγωγές. Η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, «Το Μαύρο Λιβάδι» (2009), βραβεύτηκε από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου και το Seville European Film Festival, μεταξύ άλλων, ενώ περιγράφτηκε από το περιοδικό «Variety» ως «…αναμφισβήτητα  γοητευτική και φτιαγμένη με τρυφερότητα». Ο Βαρδής εργάζεται και στον χώρο της διαφήμισης, όπου το 2017 σκηνοθέτησε το «Από την αρχή», μια online σειρά μυθοπλασίας  που κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα στις Κάννες.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Βαρδής Μαρινάκης | Σενάριο: Βαρδής Μαρινάκης & Σπύρος Κρίμπαλης | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Χριστίνα Μουμούρη | Καλλιτεχνικοί Διευθυντές: Πηνελόπη Βαλτή, Σταύρος Λιόκαλος | Μοντάζ: Λάμπης Χαραλαμπίδης |Μουσική: Θοδωρής Ρέγκλης | Κοστούμια: Εύα Γουλάκου | Ήχος: Γιάννης Αντύπας, Περσεφόνη Μήλιου, Κώστας Φυλακτίδης | Εφέ: Ixor VFX, Kinematic, Μιχάλης Γκιόκας | Casting: Athens Casting & Τατιάνα Βέρμπη |  Συμπαραγωγοί: Ixor VFX, 235, Neo Films, Union Films | Με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου & της ΕΡΤ | Παραγωγός: Κωνσταντίνος Βασίλαρος

 

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

H Studio Bauhaus είναι εταιρεία παραγωγής οπτικοακουστικών έργων για τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και το διαδίκτυο. Ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2014 από τον παραγωγό Κωνσταντίνο Βασίλαρο και τον σκηνοθέτη/σεναριογράφο Ορφέα Περετζή. Η Studio Bauhaus συμμετείχε στην παραγωγή της προτεινόμενης για Oscar και Golden Globe ταινίας animation «Loving Vincent» (2017), σε συνεργασία με τον βραβευμένο με Όσκαρ παραγωγό Hugh Welchman της Breakthru Films. Επί του παρόντος, βρίσκονται στο στάδιο ανάπτυξης της πρώτης μεγάλου μήκους του Ορφέα Περετζή, «Ριβιέρα» (MIDPOINT FEATURE LAUNCH & CROSSROADS THESSALONIKI IFF) και σε στάδιο προετοιμασίας της ταινίας «Αγία Έμυ» (CINELINK 2017 winner) της Αρασέλη Λαιμού, με συμπαραγωγούς τη Mezzanine Films (FR).

 

Η Ελληνική Ψυχαναλυτική Εταιρεία στον Κινηματογράφο Τριανόν

Σινεμά με τον Φρόυντ

 

Κινηματογράφος σύγχρονος και διαχρονικός

 

Η Ελληνική Ψυχαναλυτική Εταιρεία διοργανώνει για έκτη συνεχή χρονιά σειρά  κινηματογραφικών προβολών με τίτλο «Σινεμά με τον Φρόυντ». Ο φετινός κύκλος πραγματοποιείται και πάλι σε συνεργασία με τον Κινηματογράφο Τριανόν.

Παρακολουθούμε ταινίες του κλασικού και σύγχρονου κινηματογράφου, με μεγάλη καλλιτεχνική αξία. Η ψυχαναλυτική ματιά, επιχειρεί να αναδείξει τη σύνδεση  πλευρών της εσωτερικής και εξωτερικής πραγματικότητας, μέσα από τα αλληλένδετα στοιχεία της μορφής και του περιεχομένου της ταινίας που διακινούν το ενδιαφέρον μας.  Μετά το πέρας κάθε προβολής, το κοινό  έχει την ευκαιρία να παρακολουθεί, αλλά και να συμμετέχει  στη  συζήτηση ψυχαναλυτών με ανθρώπους της τέχνης και των επιστημών, ώστε να συναντηθούν μέσω του διαλόγου οι διαφορετικοί τρόποι ερμηνείας και απόλαυσης της κινηματογραφικής εμπειρίας.

 

Στις ταινίες που επελέγησαν για την φετινή χρονιά και ανήκουν σε διαφορετικά κινηματογραφικά είδη, χρονικές περιόδους και γεωγραφικά μήκη και πλάτη, κυρίαρχο θέμα είναι το εύθραυστο των ανθρώπινων σχέσεων καθώς η αγωνιώδης αναζήτηση για σύνδεση με τον άλλον προσκρούει στο φόβο, το ναρκισσισμό, την αποφυγή αναγνώρισης των ελλειμμάτων του εαυτού, δημιουργώντας συγκρούσεις και ρήξεις που καθιστούν  αυτήν την επικοινωνία δυσχερή αν όχι αδύνατη.

 

Κυριακή 20 Οκτωβρίου, Η Έκλειψη (LEclisse) του  Michaelangelo Antonioni (1962, 126΄).

Kυριακή 15 Δεκεμβρίου, Ένας Προφήτης μα τι Προφήτης (Life of Brian) των Μοnty Python (1979, 94)

Κυριακή 19 Ιανουαρίου, Τα μυθικά πλάσματα του Νότου (Beasts of the Southern Wild) του Βenh Zeitlin (2012, 93΄)

Kυριακή 16 Φεβρουαρίου, Αόρατη Κλωστή (Phantom Thread) του Paul Thomas Anderson (2017, 130΄)

Kυριακή 15 Μαρτίου, Τοkyo Story του Υasujiro Ozu (1953, 136΄)

Kυριακή 12 Απριλίου, Μικρή Ερωτική Ιστορία (A short film about love) του Κrzystof Kieslowski (1988, 87΄)

 

Ώρα Έναρξης Προβολών  17.00 στον Κινηματογράφο Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21 & Πατησίων 101).

Γενική είσοδος : 7 ευρώ

 

Η ταινία  Έκλειψη του Μ. Αντονιόνι, μέσω του κεντρικού προσώπου που ερμηνεύει η Μόνικα Βίτι, μας μεταφέρει όλο το άγχος και τη δυσφορία που προκαλεί η μάταιη αναζήτηση νοήματος ζωής στις άμεσες μεταπολεμικές συνθήκες του οικονομικού θαύματος και της ανόδου του καταναλωτισμού. Ακρογωνιαίος λίθος του μοντερνισμού στον κινηματογράφο η Έκλειψη καταργεί την ακολουθία της αιτιώδους συνάφειας (σχέση αιτίου- αποτελέσματος) και τη χωροχρονική συνέχεια της κλασικής αφήγησης θέτοντας το θεατή  σε κριτική θέση προς τα δρώμενα.  

Στην ταινία του Terry Jones,  γνωστή στην Ελλάδα με τον τίτλο Ένας προφήτης μα τι προφήτης,  οι Monty Python, που έγραψαν και το σενάριο,  με το γνωστό ανατρεπτικό – σουρεαλιστικό ύφος τους, μετατρέπουν την αγωνιώδη αναζήτηση για τον άλλο σε μαζική υστερία. Το σχόλιο της ταινίας πάνω στην οικουμενική αυτή ψυχική ανάγκη για πίστη σε κάτι παντοδύναμο θεωρήθηκε τόσο βλάσφημο ώστε η ταινία να απαγορευτεί σε τρία κράτη (Ιρλανδία, Νορβηγία και Ιταλία).

 

Ο BenhZeitlin στα Μυθικά Πλάσματα του Νότου μας εισάγει στον φαντασιακό, ουτοπικό κόσμο του Bathtub όπως καταγράφεται και ξεδιπλώνει τη δυναμική του μέσα από το βλέμμα της εξάχρονης  Hushpuppy. Ενός υγρού,  αισθησιακού  σύμπαντος  που λειτουργεί και προσπαθεί μάταια να οργανωθεί εκτός των τειχών του αποστειρωμένου, τεχνοκρατικού, mainstream κόσμου. Ο φακός του σκηνοθέτη κινείται με δεξιοτεχνία, υφαίνοντας σταδιακά έναν συμβολικό μεταβατικό  χώρο μεταξύ τραυματικής πραγματικότητας και κατακλυσμικής φαντασίωσης. Τα αρχαϊκά θηρία  απελευθερώνονται από τους πάγους του Νότιου Πόλου και κινούνται απειλητικά προς τη μικρή ηρωίδα, μέχρι εκείνη να βρει τρόπους -αν όχι να τα δαμάσει- να συμφιλιωθεί με αυτά.

 

Ο Paul Thomas Anderson περιγράφει την αδυναμία ουσιαστικής συνύπαρξης ανάμεσα στα δύο φύλα που καθορίζει η μεγάλη ταξική διαφορά  στη συντηρητική αγγλική κοινωνία της δεκαετίας του πενήντα. Οι παραδοσιακές έμφυλες σχέσεις εξουσίας  αντιστρέφονται όταν η απόλυτη κυριαρχία του ώριμου άνδρα  κυριολεκτικά κατακρημνίζεται  από τη νεαρή σύντροφό του παίρνοντας διαστροφικές διαστάσεις. Η Αόρατη κλωστή δημιουργεί ταυτόχρονα ένα πορτραίτο του φρενήρους κόσμου της υψηλής μόδας σε μια κλασική αφήγηση που καθορίζεται  από την υφή, τα χρώματα, τα βλέμματα, τους ήχους και τις γεύσεις, που αναδύονται καθοριστικά μέσα από τις πολυσήμαντες εικόνες.

Mοναδικό δείγμα ασκητικής αισθητικής και μίνιμαλ θεματικής, με την κάμερα στο ύψος της «ιεροτελεστίας του τσαγιού» για να δημιουργεί την  αίσθηση της οικειότητας, το έργο του Οzu εστιάζει στις σχέσεις γονέων και παιδιών. Το ζήτημα της αδύνατης ψυχικής σύνδεσης αποτελεί την κυρίαρχη θεματική στην ταινία Tokyo Story όπου το χάσμα μεταξύ γενεών συναρθρώνεται με το χάσμα παλιού και καινούργιου. Στην ταινία αυτή η νέα γενιά λύνει το ζήτημα της ανάγκης για διαφοροποίηση μέσα από μια στάση ψυχρής αποσύνδεσης αρνούμενη να ενσωματώσει τις ρίζες της ως κομμάτι της καινούργιας της ταυτότητας. Η προηγούμενη γενιά αντιμετωπίζει μια ανείπωτη μοναξιά βρίσκει όμως τελικά κάποια σύνδεση από μια ανέλπιστη πηγή εκτός δεσμών αίματος.

 

Η αγωνιώδης αλλά συγκρουσιακή  αναζήτηση της σύνδεσης με τον “άλλον” που διατρέχει όλες τις ταινίες των φετινών προβολών, φτάνει στο απόγειό της με την Μικρή Ερωτική Ιστορία του Κισλόφσκι. Ο Τόμεκ αγαπά εμμονικά την Μάγκντα μόνο όσο αυτή παραμένει μια άκαμπτη φαντασίωση ακινητοποιημένη από την απόσταση της εν αγνοία παρακολούθησής της. Ένας τραγικός ύμνος στο ανέφικτο του έρωτα δοσμένος  όμως με τον μοναδικό τρόπο του Κισλόφσκι, μέσα από τον οποίο ακόμα και η οδύνη- με μόνιμο σκηνικό το εργατικό κτιριακό συγκρότημα- αποκτούν τη δική τους ομορφιά και ποιητικότητα.

 

 

Οργανωτική επιτροπή: Χ. Χατζή, Ε. Νικολοπούλου, Α. Μοσκώφ, Δ. Εμπέογλου, Π. Ζέη, Μ. Παραδείση

 

Links

Επίσημη ιστοσελίδα http://psychoanalysis.gr/

FB Event https://www.facebook.com/events/509365069416157/

ΣΙΝΕΜΑ ΚΑΙ ΦΡΟΥΝΤ

ΕΝΑΣ ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΜΑ ΤΙ ΠΡΟΦΗΤΗΣ

των μοναδικών Μοnty Python 

 

Κυριακή 15 Δεκεμβρίου στις 17:00

 

Γεννημένος Χριστούγεννα δίπλα στο θείο βρέφος, ο Μπράιαν προσπαθεί σε όλη του τη ζωή να αποδείξει σε Ρωμαίους και Ιουδαίους πως δεν είναι αυτός ο περιβόητος Μεσσίας.

 

 

 

Συζητούν Σωτήρης Μανωλόπουλος, Ψυχαναλυτής

Ηλίας Μαγκλίνης,  Δημοσιογράφος, Συγγραφέας

Συντονίζει Χαρις Χατζή, Ψυχαναλύτρια

 

*Η Ελληνική Ψυχαναλυτική Εταιρεία διοργανώνει για έκτη συνεχή χρονιά σειρά  κινηματογραφικών προβολών με τίτλο «Σινεμά με τον Φρόυντ». Ο φετινός κύκλος πραγματοποιείται και πάλι σε συνεργασία με τον Κινηματογράφο Τριανόν.

Παρακολουθούμε ταινίες του κλασικού και σύγχρονου κινηματογράφου, με μεγάλη καλλιτεχνική αξία. Η ψυχαναλυτική ματιά, επιχειρεί να αναδείξει τη σύνδεση  πλευρών της εσωτερικής και εξωτερικής πραγματικότητας, μέσα από τα αλληλένδετα στοιχεία της μορφής και του περιεχομένου της ταινίας που διακινούν το ενδιαφέρον μας.  Μετά το πέρας κάθε προβολής, το κοινό  έχει την ευκαιρία να παρακολουθεί, αλλά και να συμμετέχει  στη  συζήτηση ψυχαναλυτών με ανθρώπους της τέχνης και των επιστημών, ώστε να συναντηθούν μέσω του διαλόγου οι διαφορετικοί τρόποι ερμηνείας και απόλαυσης της κινηματογραφικής εμπειρίας. 

Ε Υ Τ Υ Χ Ι Α

ΠΡΟΣΕΧΩΣ

 

Σκηνοθεσία: Άγγελος Φραντζής

Σενάριο: Κατερίνα Μπέη

Παίζουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Κάτια Γκουλιώνη, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Θάνος Τοκάκης, Ντίνα Μιχαηλίδου, Παύλος Ορκόπουλος, Ευαγγελία Συριοπούλου, Λίλα Μπακλέση, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Ευγενία Σαμαρά, Γιάννης Δρακόπουλος, Αντώνης Λουδάρος, Κρατερός Κατσούλης, Ματθίλδη Μαγγίρα, Χρύσα Ρώπα, Φοίβος Δεληβοριάς, Χάρης Μαυρουδής, Λεωνίδας Κακούρης, Κατερίνα Διδασκάλου

 

Η Tanweer Productions και ο βραβευμένος Έλληνας σκηνοθέτης Άγγελος Φραντζής παρουσιάζουν το teaser της Ευτυχίας, της μεγαλύτερης ελληνικής παραγωγής του 2019. Βασισμένη στον ταραχώδη βίο και το σπουδαίο έργο που κληρονόμησε η ελληνική μουσική από τη μεγαλειώδη πένα της στιχουργού Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου, η ταινία, σε σενάριο της Κατερίνας Μπέη, αντλεί έμπνευση από τα πάθη και τις αδυναμίες αυτής της πληθωρικής, αντισυμβατικής και πρωτοπόρου γυναίκας, που άφησε ανεξίτηλο το σημάδι της στο λαϊκό τραγούδι. Η μοναδική της προσωπικότητα αποτυπώθηκε στους στίχους της που έγιναν μερικές από τις μεγαλύτερες και διαχρονικότερες επιτυχίες, όπως τα «Περασμένες μου αγάπες», «Όνειρο απατηλό», «Είμαι αϊτός χωρίς φτερά», «Ηλιοβασιλέματα», «Η φαντασία», «Είσαι η ζωή μου», «Μαντουμπάλα», «Στ΄ Αποστόλη το κουτούκι», «Πετραδάκι, πετραδάκι», «Μου σπάσανε τον μπαγλαμά», «Δύο πόρτες έχει η ζωή» («Το τελευταίο βράδυ μου»), «Ρίχτε στο γυαλί φαρμάκι». Ο ιδιοσυγκρασιακός σκηνοθέτης συναντά την ασυμβίβαστη Ευτυχία στο πρόσωπο της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη και της Κάτιας Γκουλιώνη, που υποδύονται τη στιχουργό σε δύο διαφορετικές ηλικίες. Στο πλάι αυτής της καθαρόαιμης καλλιτέχνιδας στέκονταν οι πιο κοντινοί της άνθρωποι χάρη στους οποίους κατόρθωνε να ισορροπεί το δημιουργικό της δαιμόνιο με την αιρετική -για την εποχή- προσωπικότητα και ζωή της. Τους ρόλους αυτούς αναλαμβάνουν οι Ντίνα Μιχαηλίδου, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Θάνος Τοκάκης, Παύλος Ορκόπουλος, Ευαγγελία Συριοπούλου, Λίλα Μπακλέση, Ευγενία Σαμαρά και Γιάννης Δρακόπουλος. Γνωστές προσωπικότητες του καλλιτεχνικού κόσμου της εποχής ζωντανεύουν μέσα από ένα επιτελείο γνωστών ηθοποιών, όπως οι Ανδρέας Κωνσταντίνου, Αντώνης Λουδάρος, Κρατερός Κατσούλης, η Ματθίλδη Μαγγίρα, Χρύσα Ρώπα, Χάρης Μαυρουδής, Λεωνίδας Κακούρης, Κατερίνα Διδασκάλου και ο τραγουδοποιός Φοίβος Δεληβοριάς.

 

Σύνοψη

Ένα κορίτσι, μικροπαντρεμένο, ταξιδεύει από το Αϊδίνι στην Ελλάδα με τη μητέρα και τις δύο της κόρες. Στο πλοίο του ξενιτεμού παίρνει απόφαση να μην αφήσει τη ζωή να την προσπεράσει, αλλά να τη ζήσει, όπως θέλει. Και τη ζει! Γράφει ακατάπαυστα σε ό,τι πιάνει το μελάνι, από χαρτοπετσέτες και κουτιά από τσιγάρα μέχρι υπόλοιπα λογαριασμών. Καπνίζει, ερωτεύεται με πάθος, χαρτοπαίζει με θράσος σε πολυτελή σαλόνια, αλλά και σε παράνομα υπόγεια. Μία δασκάλα που γίνεται ηθοποιός στα μπουλούκια και στο θέατρο, μία ποιήτρια που γίνεται η μεγαλύτερη Ελληνίδα στιχουργός του λαϊκού τραγουδιού. Συνεργάζεται με όλες τις διάσημες μουσικές προσωπικότητες της χώρας, από τον Βασίλη Τσιτσάνη και τον Απόστολο Καλδάρα, ως τον Μανώλη Χιώτη, τον Αντώνη Ρεπάνη και τον Μάνο Χατζιδάκι, υψώνοντας θαρραλέα ανάστημα, σε έναν σκληρό και τυπικά ανδροκρατούμενο κόσμο.

Newsletter

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο για να μπορείτε να ενημερωθείτε άμεσα για τα νέα μας..

Επικοινωνια

Κοδριγκτώνος 21 & Πατησίων 101 (Μετρό Βικτώρια)

Social Media

Ακολουθήστε μας στα social media