Δολοφονικά αμαξίδια

Μια ταινία του Ατίλα Τιλ 

 

Σύνοψη

Ο πρώην πυροσβέστης Ρουπάζοφ, που μένει παράλυτος από ατύχημα, βγαίνει από τη φυλακή και πηγαίνει σε ένα κέντρο αποκατάστασης. Εκεί, συναντά τον 20χρονο Ζολί και τον καλύτερό του φίλο Μπάρμπα, χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων, που φιλοδοξούν να γίνουν σχεδιαστές κόμικ. Η ανορθόδοξη συμπεριφορά του Ρουπάζοφ εμπνέει τα δυο αγόρια να γευτούν στο έπακρο τη ζωή. Σύντομα, ο Ρουπάζοφ θα τους παρασύρει στο σκοτεινό κόσμο του εγκλήματος, για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον Ράντος, έναν αδίστακτο μαφιόζο. Μόνο που τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται… Σ’ αυτή την αυθεντική κωμωδία δράσης, ο Ούγγρος σκηνοθέτης Ατίλα Τιλ επιχειρεί με χιούμορ και τρυφερότητα μια εξερεύνηση στις ζωές των πρωταγωνιστών που αγωνίζονται για πράγματα που οι μη ανάπηροι θεωρούν δεδομένα.

 

Βραβεία 2016

Χρυσός Αλέξανδρος και Βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου στους: Ζόλταν Φένιβεσι, Σάβολτς Τούροτσι και Άνταμ Φέκετε- Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Βραβείο Σκηνοθεσίας (Χάλκινη Πυραμίδα) -Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καΐρου

Βραβείο Καλύτερου Σκηνοθέτη-Φεστιβάλ Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου Cinedays (Π.Γ.Δ.Μ.)

Βραβείο FIPRESCI και Βραβείο Οικουμενικής Κριτικής Επιτροπής-Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Κότμπους (Γερμανία)

Βραβείο Κριτικής Επιτροπής Νέων, Βραβείο Γαλλικού Τύπου και Βραβείο Κοινού -Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Αρράς (Γαλλία)

Βραβείο Roger Ebert -Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφο του Σικάγο (ΗΠΑ)

Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής-Φεστιβάλ Κινηματογράφου CinÉast (Λουξεμβούργο)

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερου ηθοποιού στον Σάβολτς Τούροτσι - Ούγγρικο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λος Άντζελες (ΗΠΑ)

Βραβείο Κοινού- Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Πάλικ (Σερβία) 

Διαγωνιστικό τμήμα «Ανατολικά της Δύσης» - Ταινία Έναρξης, Διεθνής πρεμιέρα:51ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κάρλοβι Βάρι

Η επίσημη πρόταση της Ουγγαρίας για τα Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας 2017

Σχετικά με τον σκηνοθέτη

 attila till tiff

 

Ο Ατίλα Τιλ γεννήθηκε το 1971 στη Βουδαπέστη και αποφοίτησε από το Τμήμα Intermediaτου Ούγγρικου Πανεπιστημίου Καλών Τεχνών. Η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία Panic (Pánik) έκανε πρεμιέρα το 2008 στην Εβδομάδα Ούγγρικου Κινηματογράφου στη Βουδαπέστη και κέρδισε Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας, ενώ προβλήθηκε σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ. Γύρισε την πρώτη του μικρού μήκους Beast (Csicska) το 2011, ένα ανατριχιαστικό δράμα για τη σύγχρονη σκλαβιά. Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών στις Κάνες και περιόδευσε σε πάνω από 100 φεστιβάλ (συμπεριλαμβανομένου του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Πράγας), ενώ ήταν ανάμεσα στις υποψηφιότητες για Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Επίσης, εργάζεται για την τηλεόραση και είναι μία από τις πιο αναγνωρίσιμες τηλεοπτικές προσωπικότητες με μεγάλο κύρος στην Ουγγαρία. Τα Δολοφονικά αμαξίδια (2016) είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του.

 

Σημείωμα σκηνοθέτη

Έχω γνωρίσει αρκετούς ανθρώπους χρήστες αμαξιδίων, ενώ έκανα εθελοντισμό για άτομα με αναπηρία. Αυτές οι προσωπικές συναντήσεις ήταν που με ενέπνευσαν να δημιουργήσω μια ιστορία για ένα αγόρι σε αναπηρικό αμαξίδιο, το οποίο προσπαθεί να ανακαλύψει την ταυτότητά του, αλλά και να προσδιορίσει τις σχέσεις με το περιβάλλον του, βρίσκοντας έναν τρόπο να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις της ζωής μέσω του ακραία φαντασιακού του κόσμου. Ήταν καίριας σημασίας για μένα να κάνω μια ταινία για ανθρώπους με αναπηρία, που δεν τους υποδύονται ηθοποιοί, αλλά έχουν την ευκαιρία να υποδυθούν οι ίδιοι ρόλους και να είναι οι αληθινοί ήρωες.

 

Οι πρωταγωνιστές

 

Ζόλταν Φένιβεσι

 

KoW FilmStils 04

 

Μόλις 23 ετών και φοιτητής στο Πανεπιστήμιο, ο Ζολί είναι ένας πραγματικός σταρ και το αναπηρικό του αμαξίδιο δεν τον περιορίζει με κανέναν τρόπο. Ο Ζολί δίνει συχνά το «παρών» σε σημαντικές επιδείξεις μόδας, ενώ ταυτόχρονα σπουδάζει, δουλεύει και δίνει συχνά εμψυχωτικές ομιλίες. Τα Δολοφονικά αμαξίδια είναι η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, αλλά έχει επίσης εμφανιστεί σε διαφημιστική ταινία της Coca-Cola. Είναι ένα από τα βασικά μέλη του Ιδρύματος SUHANJ! (Whizz!) – του πρώτου πλήρως προσβάσιμου γυμναστηρίου της Ουγγαρίας για ΑμεΑ – ενώ ολοκλήρωσε με επιτυχία τον μαραθώνα της Νέας Υόρκης με το χειροκίνητο ποδήλατό του το 2014. Με το ψευδώνυμο «@wheelchairguy» έχει σήμερα 10.000 ακολούθους στο Instagram. Στην ταινία υποδύεται εν μέρει τον εαυτό του, έναν νεαρό αποφασισμένο να γευτεί στο έπακρο τη ζωή.

 

Σάβολτς Τούροτσι

 TSZ FilmStills sRGB 010

Ο Ατίλα Τιλ δεν είναι ο μόνος που δεν μπορεί να φανταστεί τη δημιουργία μιας ταινίας χωρίς τον Σάβολτς Τούροτσι. Από τους πιο αγαπημένους ηθοποιούς της θεατρικής ομάδας BélaPintér, ο Σάβολτς αρχικά εργάστηκε ως δικηγόρος, αλλά το ούγγρικο θέατρο και ο κινηματογράφος θα στερούνταν ένα μεγάλο ταλέντο αν είχε αποφασίσει να περιορίσει τις απαράμιλλες υποκριτικές του ικανότητες στην αίθουσα του δικαστηρίου. Στην Ουγγαρία είναι πολύ δημοφιλής και τον θεωρούν ως ένα «ακατέργαστο διαμάντι με μεγάλη γοητεία». Αυτό το διάστημα πρωταγωνιστεί στα γυρίσματα της δεύτερης σεζόν της σειράς Golden Life(Aranyélet) για το κανάλι HBO της Ουγγαρίας. Πρόσφατα, εμφανίστηκε στις κινηματογραφικές οθόνες στην ταινία Λευκός Θεός (2014) του Κόρνελ Μούντρουτσο που κέρδισε το πρώτο βραβείο στο τμήμα «Ένα κάποιο βλέμμα» των Κανών και στο Παιδί της Τετάρτης (2015) της Λίλι Χόρβατ που κέρδισε το μεγάλο βραβείο του διαγωνιστικού τμήματος «Ανατολικά της Δύσης» στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κάρλοβι Βάρι. Στα Δολοφονικά αμαξίδια υποδύεται τον Ρουπάζοφ, έναν παράλυτο πυροσβέστη, που παρασέρνει τον Ζολί και τον Μπάρμπα στον σκοτεινό κόσμο του εγκλήματος και της βίας.

Άνταμ Φέκετε

 

 TSZ FilmStills sRGB 050

Μέλος της θεατρικής ομάδας TÁP και πτυχιούχος δραματουργός του Πανεπιστημίου Τεχνών Θεάτρου και Κινηματογράφου, ο Άνταμ εργάζεται ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, συγγραφέας και φυσικά, δραματουργός. Δεν απολαμβάνει μόνο να διαβάζει ποίηση, αλλά γράφει κιόλας ποιήματα και πολύ σπάνια τον βλέπει κάποιος χωρίς βιβλίο στο χέρι. Πρόκειται για μια συναρπαστική προσωπικότητα, που αποδεικνύει ότι η αναπηρία είναι ένας όρος άνευ σημασίας στις παραστατικές τέχνες. Στην ταινία υποδύεται τον Μπάρμπα, τον καλύτερο φίλο του Ζολί, και το πιο κακότροπο μέλος της συμμορίας.

Δρ. Ντούσαν Βιτάνοβιτς

 

 TSZ FilmStills sRGB 022

Ο Ντούσαν είναι στην πραγματικότητα ένας εν ενεργεία νευροχειρουργός (η διδακτορική του διατριβή είχε θέμα τον Μπομπ Μάρλεϊ που διαγνώστηκε με όγκο στον εγκέφαλο). Το υποκριτικό του ταλέντο πρώτος ανακάλυψε ο Μπένεντεκ Φλίγκαουφ, που του έδωσε ρόλους στις ταινίες του TalkingHeads και αργότερα στο Dealer. Ο Ατίλα Τιλ εντυπωσιάστηκε από την ερμηνεία του και του ζήτησε να συμμετέχει στην ταινία κι έτσι σήμερα, μετά από πολλά χρόνια απουσίας, ο Δρ. Βιτάνοβιτς επιστρέφει ξανά στη μεγάλη οθόνη σαν ένας σκοτεινός και χαρισματικός βασιλιάς του εγκλήματος.  

 

Λίδια Ντάνις

 TSZ FilmStills sRGB 038

 

Γνωστή για την εξωτική ομορφιά της, η Λίδια εργάζεται κατά κύριο λόγο ως θεατρική ηθοποιός κι ειδικεύτηκε στη θεατρική τέχνη στο Πανεπιστήμιο Τεχνών Θεάτρου και Κινηματογράφου υπό την καθοδήγηση του Γκέζα Χέγκεντους. Ξεκίνησε την επαγγελματική της καριέρα το 2007 στο κορυφαίο θέατρο της Βουδαπέστης Vígszínház και πολύ σύντομα κέρδισε το βραβείο της «Καλύτερης ηθοποιού κάτω των 30 ετών» στο Εθνικό Φεστιβάλ Θεάτρου του Pécs και το Αναμνηστικό Δαχτυλίδι ÉvaRuttkai την ίδια ακριβώς χρονιά. Στα Δολοφονικά αμαξίδια υποδύεται την πρώην κοπέλα του Ρουπάζοφ.   

Μόνικα Μπαλσάι

 TSZ FilmStills sRGB 034

 

Μετά από αρκετούς πετυχημένους ρόλους στο θεατρικό σανίδι, η Μόνικα κέρδισε μεγάλη αναγνώριση πρωταγωνιστώντας στην ταινία Λίζα, η αλεπού ξωτικό (2014), μια ταινία που αγαπήθηκε πολύ από τα φεστιβάλ και το κοινό. Επίσης, εμφανίστηκε στη διεθνώς επιτυχημένη μικρού μήκους ταινία του Ατίλα Τιλ Beast, καθώς και στη δημοφιλή σειρά του HBO Társasjáték (την ούγγρικη διασκευή του When Shall We Kiss?). Στα Δολοφονικά αμαξίδια υποδύεται τη μητέρα του Ζολί, που μεγάλωσε μόνη το γιο της.

Οι συντελεστές

Γιούντιτ Στόλτερ

 stalter-judit

 

Η Γιούντιτ Στόλτερ είναι μία από τις πιο δραστήριες παραγωγούς της Ουγγαρίας. Διευθύνει μια από τις ηγετικές κινηματογραφικές εταιρίες στην αγορά, τη Laokoon Filmgroup, μαζί με τους δύο συνιδιοκτήτες Γκαμπόρ Σίπος και Γκαμπόρ Ράχνα. Είναι κυρίως γνωστοί για το πρωτότυπο και τολμηρό δράμα για το ολοκαύτωμα, Ο γιος του Σαούλ (2015), που σάρωσε τα διεθνή βραβεία, συμπεριλαμβανομένων του Βραβείου Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας της Ακαδημίας, της Χρυσής Σφαίρας και του μεγάλου βραβείου στο φεστιβάλ των Κανών. Η εταιρία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη και την παραγωγή υψηλής ποιότητας ταινιών, δημιουργικών ντοκιμαντέρ και μικρού μήκους ταινιών, αλλά δουλεύει με ένα ευρύ φάσμα κινηματογραφικών ειδών από σινεφίλ ταινίες έως διαφημιστικά και τηλεοπτικές σειρές. Μεταξύ άλλων, η Laokoon Filmgroup έχει συνεργαστεί με τον Φερνάντο Τρουέμπα, την Πενέλοπε Κρουζ, τον Φερνάντο Μποβάιρα, τον Φεντερίκο Μπρούτζα και τον Αντόνιο Μπαντέρας.

 

Τσόμπο Κολοτάς

csaba kalotas 1

 

Ο Τσόμπο Κολοτάς γεννήθηκε το 1982 και εργάζεται ως συνθέτης και σχεδιαστής ήχου με ειδίκευση στη μουσική επένδυση κινηματογραφικών ταινιών. Έχει συνθέσει μουσική για πολλές βραβευμένες ταινίες μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ, τηλεοπτικές σειρές, ταινίες μικρού μήκους και animation, όπως την πολυβραβευμένη ταινία «Μαύρη βούρτσα» (Feketekefe) του Ρολάντ Βράνικ, που κέρδισε Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2005, και χάρισε στον ίδιο το Βραβείο Καλύτερης Μουσικής στο Φεστιβάλ Annonay το 2006. Με τον σκηνοθέτη Ατίλα Τιλ συνεργάζονται για πρώτη φορά στον κινηματογράφο στη νέα του ταινία Δολοφονικά αμαξίδια.  

 

Facebook page: https://www.facebook.com/killsonwheels/

Το soundtrack είναι διαθέσιμο στο SPOTIFY

Τα στοιχεία της ταινίας στο Imdb: http://www.imdb.com/title/tt3037164/?ref_=fn_al_tt_1

Μήδεια, Κρείσσων των Εμών Βουλευμάτων

Μια ταινία του Νίκου Γραμματικού

Τρίτη 28/3 στις 18.00

 

«Δεν υπάρχει οργή πιο φοβερή και αθεράπευτη

από αυτή που γεννιέται ανάμεσα σε ανθρώπους που είχαν αγαπηθεί»

Ευριπίδη, Μήδεια

 

 

 

 

Προσέγγιση

 

Στηριζόμενος στην παραδοχή του Ευριπίδη πως «το θυμικό είναι ισχυρότερο από τη λογική», ο Νίκος Γραμματικός βυθίζεται, με αλαζονεία, όπως ομολογεί ο ίδιος, στην τραγωδία της Μήδειας για να ξεπεράσει ένα προσωπικό θλιβερό γεγονός. Χωρίς σενάριο στην αρχή και ύστερα από μια «μάχη» επτά χρόνων, καταθέτει μια ταινία όπου τα όρια μεταξύ μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ και έρευνας, διαρκώς μετατοπίζονται. Το Χορό απαρτίζουν μαθήτριες της Δραματικής Σχολής Δήλος, ενώ επιστημονικός σύμβουλος ήταν ο Καθηγητής Φιλολογίας στο ΑΠΘ, Νίκος Χ. Χουρμουζιάδης, ο οποίος και εμφανίζεται στην ταινία. Μεγάλο μέρος των γυρισμάτων έγιναν στη Σαλαμίνα, τόπο καταγωγής του σκηνοθέτη.

 

Σύνοψη

 

Η ταινία «Μήδεια, Κρείσσων των Εμών Βουλευμάτων» του Νίκου Γραμματικού είναι μία κινηματογραφική περιπέτεια βασισμένη στην ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη. Διαδραματίζεται στους δρόμους της σύγχρονης Αθήνας και παίρνει τη μορφή μιας συναρπαστικής, σχεδόν αστυνομικής έρευνας, στην οποία ντετέκτιβ δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον σκηνοθέτη.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας, γινόμαστε μάρτυρες αποκαλυπτικών διαλόγων με σεναριογράφους, σκηνοθέτες και ηθοποιούς και δίνουμε το «παρών» σε ακροάσεις και πρόβες. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι βιώνουμε συνεντεύξεις με ανθρώπους στο δρόμο που προκαλούν δέος. Σε αυτή την ανένταχτη σε «είδος» ταινία, το κλασικό κείμενο του Ευριπίδη βρίσκεται στον πυρήνα του εγχειρήματος και με έναν μαγικό τρόπο, μετουσιώνεται σε αιχμή του δόρατος και αποδεικνύει με καθοριστικό τρόπο το πόσο σύγχρονο είναι το έργο του Ευριπίδη. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούμενοι, εμφανίζεται στην έρευνα με απρόβλεπτο τρόπο ο Ιάσονας, ο οποίος γίνεται δίαυλος για «να προχωρήσουμε ένα βήμα παραπέρα» και να υπογραμμίσει με εμφατικό τρόπο ότι το έργο είναι όχι μόνο διαχρονικό και επίκαιρο, αλλά δίπλα μας.

 

fb page  http://www.facebook.com/medeadoc

official site www.medeadoc.gr

Η ταινία στο imdb 

 

Newsletter

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο για να μπορείτε να ενημερωθείτε άμεσα για τα νέα μας..

Επικοινωνια

Κοδριγκτώνος 21 & Πατησίων 101 (Μετρό Βικτώρια)

Social Media

Ακολουθήστε μας στα social media